Hvem kan blive medlem

Hvem kan blive medlem?

De fleste af Arkitektforeningens medlemmer har taget afgang fra enten Kunstakademiets Arkitektskole i København eller Arkitektskolen Aarhus (cand.arch.). Disse uddannelser er anerkendt som arkitektuddannelser iht. EU-direktiv 2005/36/EF, der handler om gensidig anerkendelse af eksamensbeviser.

Arkitektforeningen har også medlemmer med internationale arkitektuddannelser og medlemmer med en anden, men relevant faglig baggrund. Det er fx konstruktører eller afgængere fra Aalborg Universitet. Disse uddannelser er ikke EU-anerkendt som arkitektuddannelser og kræver derfor en særlig medlemsansøgning.

Hvis du ønsker medlemskab af Arkitektforeningen, men har en anden uddannelse end arkitekt, kan du som færdiguddannet søge om optagelse gennem foreningens Optagelses- og kvalifikationsnævn.

Her ansøger man med et portfolio-materiale, der vurderes af nævnets fagmedlemmer. Godkendes man som ansøger, kan man blive medlem af Arkitektforeningen og dermed få ret til at kalde sig arkitekt MAA. Vi hjælper dig gerne i ansøgningsproceduren eller med afklarende spørgsmål generelt.

Er du i tvivl om, hvordan du bliver medlem, eller om din uddannelse er godkendt som optagelsesgrundlag, er du velkommen til at kontakte:

Medlemschef
Lena McNair, T: 3085 9005, M: lm@arkitektforeningen.dk

Kontakt også:

Kontingent
Helle Egsgaard Waaben, T: 3085 9013, M: hew@arkitektforeningen.dk

Ind- og udmeldelser, flytning etc.
Susanne Steinhauer Telén, T: 3085 9000, M: sst@arkitektforeningen.dk

Medlemstilbud