Udstillinger

Arkitektforeningen har udvalgt en række aktuelle udstillinger om arkitektur. Kender du til en udstilling, der bør stå på listen må du meget gerne kontakte os på mail@arkitektforeningen.dk

LOUISIANA LITERATURE 2017

Præsenterer litteratur i oplæsning, interview, samtale, performance og musikalsk fortolkning. Forfatterne optræder på scener rundt omkring på museet, både inde og ude – så vi kan opleve deres ord og stemmer mellem natur, arkitektur og billedkunst.

Louisiana Literature kan opleves fra 24-27 august 2017 på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

ARCHITECTURE MOVES
Med udstillingen Architecture Moves giver 140 kandidatstuderende fra Arkitektskolen Aarhus bud på, hvordan arkitekturen kan bidrage til at løse udfordringerne på lokalt plan og gøre hverdagen endnu bedre for borgerne i Region Midtjylland. Projekterne er blevet til i tæt dialog med lokale kræfter og med inspiration fra internationale eksperter.

Udstillingen kan opleves fra 25. august til d. 15. september 2017. Sted: Vennelystparken, 8000, Aarhus C

PAVILLON MAA 2017

Konkurrencen om en midlertidig pavillon til Kongens Have i København er afgjort. Stockholmske Krupinski/Krupinska Arkitekter i samarbejde med Per Olsen, arkitekt MAA løb med førstepladsen for deres forslag Allépavillonen. Projektet blev udvalgt som vinder blandt i alt 64 konkurrenceforslag, som nu alle kan ses i Arkitektforeningens foyer.

Udstillingen kan opleves fra 5. maj til d. 29. september 2017. Tid og sted: Åbenrå 34, København K, mandag- torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-15.

BEING THERE

På denne udstilling med videoværker, skulpturer og installationer møder vi en række yngre internationale samtidskunstnere, der søger svar og stiller spørgsmålstegn ved vores måde at være mennesker på i en verden og i en tid, præget af stadig hastigere og stadig mere radikale forandringer.

Udstillingen kan opleves fra 10. september 2017 til d. 25. februar 2018. på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

MARINA ABRAMOVIĆ - THE CLEANER

Few artists in the world today evoke such strong emotions and reactions as the pioneer of body and performance art Marina Abramović. This summer Louisiana presents the first major retrospective presentation of Abramović's work in Europe.

Udstillingen kan opleves fra d. 17. juni til d. 22. oktober på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

ACADEMY OF TAL R

Livets og kunstens veje og vildveje. Ældre og nye værker. Og en stor installation skabt specielt til denne sommerudstilling på Louisiana, hvor vi føres hele vejen rundt om den Tal R (f. 1967), der nu står midt i livet og en international karriere.

Udstillingen kan opleves fra d. 20. maj til d. 10. september på Louisiana
, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

SAMTIDSKUNST PÅ HOSPITALER

KØS præsenterer efterårets store, forskningsbaserede udstilling, der undersøger og debatterer samtidskunstens virkemidler og potentiale på hospitaler.

Udstillingen kan opleves fra d.
9. september 2017 – 1. april 2018 hos KØS, Nørregade 29, 4600, Køge

THE DANISH CHAIR

Med udstillingen The Danish Chair viser Designmuseum Danmark et wunderkammer af stole og fortæller historien om, hvordan dansk design blev et internationalt megabrand. Som gæst kan man få et overblik over de mange stoletyper, som tegner billedet af det 20. århundredes danske succeshistorie og det eksporteventyr, som vi kalder Danish Modern.

Udstillingen kan opleves fra 9. december 2016  Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Dansk Design Nu

Designmuseum Danmark præsenterer på et 350 m2 stort udstillingsareal et rigt, men samtidig selektivt udvalg af dansk design inden for hele spektret: møbler til hjemmet og arbejdet, produktdesign til kroppen og boligen og grafisk design – fra gadeskiltet til øletiketten.

Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Udstillingen er permanent og kan ses fra den 11. marts 2016.

Se også udstillingskalender hos:

Utzon Center

Designmuseum Danmark

Brandts Klædefabrik

Kunstforeningen Gl Strand

Nikolaj Kunsthal

Statens Museum for Kunst

AROS

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

Arkitektskolen Aarhus

Kunsthal Charlottenborg