Camilla van Deurs er ny stadsarkitekt i København

Et stort tillykke til arkitekt MAA Camilla van Deurs og ikke mindst til København, som med Camilla får en meget kompetent ny stadsarkitekt.

Københavns Kommune har annonceret, at arkitekt MAA Camilla van Deurs bliver ny stadsarkitekt. Og Arkitektforeningens formand Johnny Svendborg glæder sig på byens vegne:

"Vi er i Arkitektforeningen både stolte af og glade for at se, at Københavns Kommune har valgt at ansætte ét af vores virkeligt begavede medlemmer som ny stadsarkitekt. Camilla van Deurs er en helt usædvanlig kapacitet og har med sit professionelle fokus på byens rum de bedst tænkelige forudsætninger for at sikre høj kvalitet i udviklingen af København.

Camilla er i dag medlem af Akademisk Arkitektforenings bestyrelse. Et tillidshverv, som hun har valgt at udtræde af for at koncentrere sig om det nye job. Det er den samlede bestyrelse og jeg virkelig kede af, men vi har selvfølgelig fuld respekt for prioriteringen af det nye job, som er så vigtigt for udviklingen af vores hovedstad.

Vi glæder os til den fremtidige dialog med Camilla og hendes nye kollegaer og byder gerne ind med idéer til, hvor og hvordan der bør sættes ind i forhold til fastholdelse og udvikling af arkitektonisk kvalitet i København".

Foto: Gehl Architects