Æresbevisninger

Arkitektforeningen uddeler æresbevisninger til personer, institutioner, foreninger og kommuner, som udmærker sig inden for arkitektfaget.

Æresmedaljen

Æresmedaljen tildeles alle æresmedlemmer. Prisen tildeles foreninger og institutioner, der har gjort en særlig bemærkelsesværdig indsats inden for arkitektfagets område.

Årets Arne

Arkitektforeningen København hædrer hvert år færdige værker og nyskabende initiativer, der løfter arkitekturen og den faglige debat.

Borgmesterprisen

Borgmesterprisen er en ny pris, som er stiftet af Arkitektforeningen i 2020. Prisen uddeles en gang om året for at sætte fokus på arkitekturens betydning for kommunernes udvikling.

Æreskalejdoskopet

Æreskalejdoskopet er Arkitektforeningens bygherrepris, som tildeles private og offentlige organisationer eller enkeltpersoner, som på inspirerende vis har arbejdet med arkitektonisk kvalitet til værdi for samfundet.

Byplanprisen

Sammen med Dansk Byplanlaboratorium uddeler Arkitektforeningen Byplanprisen til en kommune, en region eller en organisation, som har gjort en særlig indsats for at fremme gode og smukke bymiljøer og landskaber.

Genius

Æresbevisningen Genius tildeles personer, der i særlig grad har bidraget til foreningens formål om at fremme kvaliteten i planlægningen og udformningen af vores omgivelser og agere ud fra et helhedssyn, der fremmer arkitektonisk kvalitet.