Fondazione Benetton Studi Ricerche

Ansøgningsfrist til stipendier fra Fondazione Benetton Studi Ricerche til en værdi af €10,000.

Akvarel af C. Th. Sørensens Geometriske Haver i Herning. © Fondazione Benetton Studi Ricerche.

Tidspunkt:

31.08.2020

Sted:

Hele landet

Arrangeret af:

Fondazione Benetton Studi Ricerche

For sjette gang, er der åbent for ansøgninger til de årlige stipendier til landskabsstudier ved Fondazione Benetton Studi Ricerche.

De to seks-måneders legater er en del af forskningsaktiviteter inden for landskab og pleje af steder. Stipendierne tildeles projekter der er relateret til en af tre tematiske områder, inspireret af den kulturelle arv fra henholdsvis Rosario Assunto, Ippolito Pizzetti og Sven-Ingvar Andersson:

Landscape project (Sven-Ingvar Andersson)
Theories and policies for landscape (Rosario Assunto)
Nature and gardens (Ippolito Pizzetti)

Stipendierne har en værdi af €10,000 (brutto), og er tiltænkt italienske og udenlandske studerende på graduate og post-graduate niveau, der ikke er fyldt 40 år inden ansøgningsfristen 31 august 2020.
Projekterne skal udføres fra 15. januar 2021 til 15. juli 2021.

Læs mere her