Klima: Kunst og Arkitektur

Art Hub Copenhagen og Copenhagen Architecture Festival inviterer til årets anden samtale om krydsfeltet mellem kunst og arkitektur, denne gang med fokus på klima.

Art Hub Copenhagen af Pihlmann Architects

Tidspunkt:

14.06.2022 kl. 17-19

Sted:

Art Hub Copenhagen, Halmtorvet 27, København

Arrangeret af:

Art Hub Copenhagen og Copenhagen Architecture Festival

Ursula von der Leyen har sagt det i forbindelse med lanceringen af The New European Bauhaus: Kunsten og arkitekturen er vigtige faktorer i den bæredygtige omstilling!
Klimakrisen er vor tids største udfordring.

Men hvordan forholder de to kunstarter sig til den – og hvordan bidrager de med løsninger, sammen og hver for sig? Hvor findes de gode eksempler?

Mød bl.a. landskabsarkitekt Kristine Jensen, bygningsarkitekt MAA Søren Pihlmann og billedkunstner Camilla Nørgård.

Arrangementet vil blive moderet af forkvinde for Billedkunstnernes Forbund, BKF, billedkunstner Marie Thams.

Arrangementrækken arrangeres i samarbejde med Billedkunstnernes Forbund og Arkitektforeningen og er venligst støttet af Statens Kunstfond.