Master class med Kim Lenschow Andersen & Søren Thirup Pihlmann - UDSAT

Arrangeret af:

Kunstakademiets Arkitektskole & Bygningskulturens Hus

Arrangementet er udsat

Lenschow og Pihlmann er en ung dansk tegnestue startet af Kim Lenschow Andersen og Søren Thirup Pihlmann. Tegnestuen modtog i 2018 Hack Kampmann Arkitekturpris for Studielandsbyen i Viby, hvor tilbygninger til en gammel bindingsværksgård huser 56 moderne studieboliger og på elegant vis forbinder nyt og gammelt. For samme projekt modtog tegnestuen Danish Wood Award for deres stærke materialevalg og æstetiske fortolkning af et moderne bindingsværkshus.

Med en master class-række fejrer Bygningskulturens Hus og Kunstakademiets Arkitektskole skønheden, robustheden og den traditionsforlængende nordiske arkitektur. Vi vil kaste lys over nordiske arkitekter med et selverkendt forhold til egne traditioner og en aktiv stillingtagen til bygningernes skønhed, kvaliteter og langsigtede holdbarhed.

Rækken af master classes gennemføres med støtte fra Foreningen Realdania, Dreyers Fond og Grundejernes Investeringsfond.