Proceskonsulent til Arts Bygningsservice

Vil du arbejde med campusudvikling og bidrage til et nyskabende og bæredygtigt universitets- og studiemiljø? Motiveres du af at sikre bruger- og interessentinddragelse, koordinering og fremdrift i både større og mindre projekter? Er du fagligt dygtig, løsningsorienteret og god til at skabe relationer? Så har vi et spændende og vigtigt job til dig som proceskonsulent ved Arts Bygningsservice ved Administrationscenter Arts.

Virksomhed:

Aarhus Universitet

Arbejdssted:

Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C

Ansøgningsfrist:

18/04/2024 23:59

Arts Bygningsservice varetager udvikling, vedligehold og drift af fakultetets 80.000 kvadratmeter, som fakultetets ca. 1.000 medarbejdere og knap 10.000 studerende i Aarhus og København benytter.

Om stillingen

Som proceskonsulent bliver din opgave at sikre en tæt koordinering og inddragelse mellem de mange interessenter på Arts i både store og mindre byggeprojekter. Opgavemæssigt ser vi på Arts ind i en tid, hvor vi skal arbejde med arealoptimering både i forhold til nybyggeri og renovering.
Vi arbejder hen mod at få en samling af Arts’ aktiviteter på færre lokationer end tilfældet er i dag for bl.a. at skabe en synergi på tværs af fagmiljøerne. Du skal synes det er spændende at arbejde med arkitekturens indvirkning og betydning for trivsel, adfærd og indlæring for både medarbejdere og studerende på Arts.
På Campus Emdrup er arbejdet med fortætning i fuld gang, og denne opgave sammen med et større byggeprojekt på Campus Aarhus vil blandt andet være opgaver, som du vil blive en del af.
Det er vigtigt, at du kan kommunikere tidsplaner og krav til forskellige målgrupper, eksempelvis som led i brugerinddragelsen. Det er centralt, at du som tovholder i de forskellige projekter sikrer, at input fra medarbejdere og studerende på Arts afspejles i den konkrete plan for placeringen af de enkelte enheder og indretningen af bygningerne.

Dine arbejdsopgaver som proceskonsulent vil blandt andet omfatte:

• Projektledelse i forbindelse med udviklingen og etablering af nye campusområder til Arts, herunder planlægning og gennemførsel af brugerprocesser med fokus på arkitektonisk kvalitet og brugbarhed i byggeriet.
  • Overordnet koordinering af flytterokader med fokus på arealoptimering og forandringsprocesser.
  • Deltagelse i tværgående campusudviklingsopgaver i tæt samarbejde med de tekniske og administrative støttefunktioner.
  • Udarbejdelse af procesplaner, budgetter og beslutningsoplæg i de store projekter.

Vi tilbyder:

• Et spændende job med afvekslende arbejdsopgaver og med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • Et rart kollegialt fællesskab, hvor det er naturligt, at vi hjælper og sparrer med hinanden.
  • En arbejdsplads med fokus på at opretholde en sund balance mellem arbejde og privatliv.
  • Løn og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer.

Faglige og personlige kvalifikationer

Vi søger en erfaren medarbejder med stor viden og kendskab til projektledelse i byggeriets faser, særligt de inddelende faser i byggeriet. Du har en relevant uddannelsesbaggrund som fx arkitekt, planlægger eller lignende på tilsvarende niveau suppleret med dokumenteret udviklings- og projektledelseserfaring.
Du er en god kommunikator, der med en pragmatisk tilgang og sund fornuft bidrager til at finde bæredygtige og visionære løsninger. Som person er du tillidsvækkende, inddragende og evner at arbejde systematisk med et godt overblik.
Der er tale om en stilling med en høj grad af tværfagligt samarbejde mellem de forskellige administrative enheder på Aarhus Universitet og vores videnskabelige kollegaer på institutterne. Det er derfor vigtigt, at du er god til at samarbejde, samtidig med at du skal kunne arbejde selvstændigt og begå dig i en stor organisation med mange interessenter.

Arbejdssted

Arts Bygningsservice er placeret henholdsvis i Aarhus og København. Dit tjenestested vil være i Aarhus, men med fysisk tilstedeværelse i København 1 – 2 gange om måneden.

Tiltrædelse

Tiltrædelse 1. juni 2024 eller efter aftale.

Spørgsmål til stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Bygningschef Eva Serup evs@au.dk – Telefon 93521297.

Samtaler

Der vil blive afholdt samtaler 25. april.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

Løn og ansættelsesvilkår

I henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Faculty of Arts

Arts er et af fem hovedområder på Aarhus Universitet.

Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.
Med omkring 550 videnskabelige medarbejdere, 240 ph.d.-studerende, 9.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.

Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund og Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.

Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på arts.au.dk

Bygningschef