Uddannelsesdag Aarhus: Hjælp voldsramte kvinder gennem projektet "Fra bolig til hjem"

Brug din arkitektfaglighed til at hjælpe voldsudsatte kvinder og deres børn i etableringen af et nyt hjem.

Foto: Røde Kors

Tidspunkt:

4. november 2023

Sted:

Aarhus

Arrangeret af:

Arkitektforeningen og Røde Kors

Røde Kors og Arkitektforeningen samarbejder om projektet ”Fra bolig til hjem”, der har fokus på den sårbare overgangsfase mellem krisecenter og et liv i egen bolig.

Lige nu har flere voldsramte kvinder brug for hjælp til at skabe trygge og funktionelle hjem i Aalborg, Kolding Fredericia, Odense og Svendborg.

Som frivillig i projektet forpligter man sig til 3-7 møder à ca. 2 timers varighed samt en uddannelsesdag hos Røde Kors i København den 7. oktober og i Aarhus den 4. november. Her bliver man klædt på til at møde kvinder og børn, der har været udsat for traumatiske livsbegivenheder.

Har du mod på at bruge din arkitektfaglighed i projektet så læs mere og tilmeld dig her senest den 19. oktober 2023. eller send en mail til hjem@rodekors.dk så ringer vi dig op.

Projektet er med til at øge vores viden om, hvordan de fysiske rammer og arkitektfaglige viden kan bruges i den boligsociale indsats f.eks. for udsatte gruppe i almene boligselskaber.