Urafstemning om vedtægtsændringer

Arkitektforeningens medlemmer skal stemme ja eller nej til urafstemningen om ændring af Arkitektforeningens vedtægter. Du kan stemme fra den 23. november til og med den 2. december 2020.

Tidspunkt:

18.11.2020 - 02.12.2020

Sted:

Arrangeret af:

Arkitektforeningen

Her kan du stemme med NemId

I Arkitektforeningen skal vi løbende sikre at foreningen understøtter vores medlemmers interesser og forbliver en samfundsrelevant og -aktiv aktør, der kan fremme arkitekturens vilkår til gavn for samfundet. Derfor er det også vigtigt, at vi fremstår transparente og tidssvarende i vores organisering og kommunikation. Et helt fundamentalt udgangspunkt er vores vedtægter, som vi med denne revision gerne vil forenkle og gøre mere tydelige.

Vedtægtsændringerne skal skabe en større klarhed og transparens, så organisationen bliver lettere at forstå. Det gør vi ved at tydeliggøre vores formål, rydde op i modstridende paragraffer og ved at sammenskrive de tre hoveddokumenter (Loven, Økonomivedtægten og Administrationsvedtægten), som i dag udgør vores fundament, til ét nyt dokument. Hvad angår medlemskab, medlemskategorier og fastsættelsen af kontingentet er der ingen ændringer.

Arkitektforeningens bestyrelse anbefaler, at du stemmer ja til forslaget.

Se de reviderede og samlede vedtægter her (ændringerne er fremhævet med rød)

Se de eksisterende vedtægter her

Vigtige datoer:

Digitalt info-møde på Microsoft Teams den 18. november, kl. 17-18.
Urafstemning i perioden 23. november til 2. december 2020.
Afstemningsresultat foreligger den 3. december 2020.
Afstemningen foregår digitalt og afgøres ved simpelt flertal.

På Arkitektforeningens repræsentantskabsmøde den 23. oktober 2020 fremsatte bestyrelsen forslaget til ændringer af Arkitektforeningens vedtægter. Forslaget blev efter behandling og afstemning på repræsentantskabsmødet vedtaget af et enigt repræsentantskab.

Før ændringerne kan træde i kræft, skal de godkendes af Arkitektforeningens medlemmer. Derfor får alle ordinære og stemmeberettigede medlemmer en invitation til at deltage i en digital urafstemning i perioden 23. november til 2. december 2020.