Pavillon MAA 2017 i Kongens Have

Arkitektforeningen indbyder i samarbejde med dens lokalafdeling i København alle MAA'ere til at deltage i en konkurrence om en midlertidig pavillon, der skal realiseres i Kongens Have til sommer 2017.

Det er tredje gang, Arkitektforeningen og lokalafdelingen i København udskriver denne konkurrence. De første to pavilloner blev realiseret i 2013 0g 2015 og tiltrak sig stor opmærksomhed fra både danske og udenlandske medier.

Pavillonen skal igen opføres i nordisk træ som en hyldest til træ som byggemateriale og gerne have fokus på smukke og raffinerede detaljer, der gør os opmærksomme på arkitekturens mange skalaer.

Pavillonen skal inspirere til nye oplevelser, udfordre den besøgende og ideen om midlertidig arkitektur samtidig med, at den viser arkitektfagets kundskaber og muligheder.

Vi ønsker med konkurrencen at hylde det innovative i dansk arkitektur og vise, at arkitektur er meget mere end bygninger. Midlertidig arkitektur er en perfekt mulighed til dette formål og danner platform for at udfordre vante rammer.

Pavillonen skal stå i Kongens Have fra 18. august - 30. september 2017.

En konkurrence af arkitekter for arkitekter
Konkurrencen er udskrevet af arkitekter for arkitekter, og den er et eksempel på, hvordan man kan afholde en åben projektkonkurrence i en 'light-version'. Det vil sige en hurtigere og mindre ressourceforbrugende konkurrenceform, der kan inspirere andre til at gøre det samme, ogås i forbindelse med mere komplekse. åben for alle medlemmer af Arkitektforeningen, og den er også denne gang et eksempel på, hvordan man kan afholde en åben projektkonkurrence i en light-udgave. Det vil sige en hurtigere og mindre ressourceforbrugende konkurrenceform. Konkurrencen er også åben for studerende.

Afleveringsfrist
27. februar 2017

Præmiesum
Dommerkomiteen råder over en præmiesum på DKK 200.000. Førstepræmien vil være på mindst DKK 75.000. Det resterende beløb fordeles efter dommerkomiteens skøn.

Hvem kan deltage
Konkurrencen er åben for alle medlemmer af den danske Arkitektforening, hvilket betyder, at der i hvert konkurrenceteam skal være mindst én arkitekt MAA eller stud.arch. MAA.

Tilmelding er ikke nødvendig

Se også Pavillon MAA 2013 og Pavillon MAA 2015

Projektet er sponsoreret af Dreyers Fond og Realdania og realiseres i samarbejde med Moelven Danmark og Slots- og Kulturstyrelsen

Konkurrencens sekretær