Pressekort til MAA'er

Er du MAA og arbejder du med journalistik, kommunikation og presse? Så har du nu muligheden for at søge om et pressekort gennem Arkitektforeningen.

Charlotte Gade

Projektleder

chg@arkitektforeningen.dk

Pressekortet fungerer som personlig og professionel legitimation og udstedes for 3 år ad gangen. Kortet er gratis for MAA’er.

Kortet kan udstedes til

• MAA’er, der har journalistik eller lignende som hovederhverv eller væsentlig beskæftigelse. Beskæftigelsen skal være relateret til medier og journalistisk research og reportage.

• Studerende, der er journalistpraktikanter, eller udfører journalistisk arbejde.

• Det journalistiske arbejde skal have et omfang svarende til minimum 15 timer om ugen i gennemsnit og må ikke være fritidsarbejde.

• Arkitektforeningens pressekort er myndighedsgodkendt af Justitsministeriet og udformet identisk med øvrige myndighedsgodkendte pressekort.

Sådan gør du

Download ansøgningsskema, der sammen med bilag (bl.a. 1 stk. farvefotos min. 3,5 x 4,5 cm. i TIF- eller JPG-format) sendes til Arkitektforeningen på chg@arkitektforeningen.dk.

Du kan forvente svar inden for 3-4 uger.

Søger du om fornyelse af pressekort, er det ikke nødvendigt med dokumentation for det journalistiske arbejde.

Pressekortet udstedes i samarbejde med Fællesudvalget for Danske Presseorganisationer.

Charlotte Gade

Projektleder