Muligheder for ledige arkitekter MAA

Er du for tiden uden job, kan Arkitektforeningen være dit faglige omdrejningspunkt. Skab nye kontakter, få en mentor eller opdater dine kompetencer

Arkitektforeningen har en række fordele for ledige arkitekter, der gerne vil holde den faglige fane højt:

Arrangementer
Rækken af medlemsarrangementer er lang og som oftest gratis - og naturligvis åben for alle. Medlemsmøder og debatter kan være din indgang til flere kontakter eller nye vinkler på arkitektfaget.

Hold øje med kalenderen

Lokalafdelinger
Arkitektforeningen har 7 lokalafdelinger i hele landet, så uanset hvor din bopæl er, kan du netværke, dele oplevelser og viden med fagfæller.

Læs mere om Arkitektforeningens lokalafdelinger

Kurser
Som ledigt medlem kan du søge om friplads på kurser hos Arkitekternes Efteruddannelse.  Ønsker du information, eller vil du ansøge om en friplads, skal du sende en mail til Dorte Maria Vestergaard (dmv@arkitektforeningen.dk) eller Charlotte Langen (cla@arkitektforeningen.dk). Se evt. mere om muligheden for friplads her.

Mentor
Arkitektforeningens mentorordning er en mulighed for karriererådgivning 1:1. Korpset af tilknyttede mentorer er nu på over 40 og der er mentorer til alle typer arkitektfaglighed og geografisk spredt i hele landet. Er du interesseret i en mentor, tilmelder du dig hos Lena McNair lm@arkitektforeningen.dk.

Læs mere om foreningens gratis mentorordning for medlemmer

CV-skabelon og profil
Brug tiden som ledig til en nyttig opdatering af dit CV.
Arkitektforeningen har en CV-skabelon til rådighed for alle medlemmer. Benyt den til at holde styr på dine faglige meritter og opdater den løbende, så du altid har et ajourført materiale klar til ansøgninger og præsentationer. Opdater også din profil på Arkitektforeningens hjemmeside – det gør dig mere synlig overfor kommende arbejdsgivere og andre MAAere.

Læs mere om CV og profil i Arkitektforeningens netværk

Netværk
Tilmeld dig et af de mange digitale netværk, som Arkitektforeningen har – eller skab selv det, du synes mangler. Log på øverst til venstre her på hjemmesiden. Har du problemer med at logge på, eller mangler du password, så kontakt projektleder Charlotte Gade på chg@arkitektforeningen.dk
Læs mere om faglige netværk

Rabatter
Tjek de mange muligheder for medlemsrabat på bl.a. forsikringer, ferieboliger, avisabonnement.
Læs mere om medlemstilbud

Legater
Som medlem har du adgang til listen over relevante legater, som måske kan være med til at realisere projekter, du har i tankerne.
Læs mere om, hvordan du får viden om legater

Nedsat kontingent
Vær opmærksom på, at du som ledig eller på barsel kan søge om nedsat kontingent på dit medlemskab.
Nedsættelsen skal søges hvert kvartal og du henvender dig til Helle Egsgaard Waaben på hew@arkitektforeningen.dk for mere information.
Læs mere om kontingent

Skab selv
Har du eller I som gruppe af ledige mod på selv at sætte ting i gang, er der mulighed for at låne lokaler i Arkitektforeningen til et foredrag, et møde eller lign.

Foto: Johan Rosenmunthe