Arkitekturens Dag

I 2017 fejrer vi Arkitekturens Dag mandag den 2. oktober.

Alle kan bidrage med en begivenhed på programmet til Arkitekturens Dag. Det kan fx være i form af åben tegnestue eller virksomhed, præsentation af projekt, udstilling, byvandring, foredrag, filmvisning – eller noget helt andet. Det eneste krav er, at det har fokus på vores omgivelser; bygninger, pladser, torve, gader, stier – og alle rummene imellem.

Alle arrangører af events på Arkitekturens Dag får omtale på arkitektforeningen.dk og i det landsdækkende pressemateriale vedrørende dagen, men Arkitektforeningen har ikke mulighed for at yde  økonomisk støtte til arrangementerne i 2017.

Hvis du vil have dit arrangement med i pressematerialet, skal vi have det senest den 1. september 2017.
Send det til Charlotte Gade på chg@arkitektforeningen.dk

Arkitektforeningen er tovholder, når tegnestuer, kommuner, institutioner og skoler fejrer arkitekternes internationale kampdag med events, foredrag, udstillinger og meget mere. Sammen satte vi den 2. oktober fokus på arkitekters arbejde.

Logo
Download Arkitekturens Dag logo her  til tryk af egne plakater og flyers, til lokale annoncer samt brevpapir til pressemeddelelser.

Formålet med dagen
Formålet med Arkitekturens dag er at vise omverdenen, hvad danske arkitekter laver, hvad arkitekternes kompetencer kan bruges til, og hvad arkitektur handler om. Danske arkitekter har en unik forståelse for brugerinddragelse, helhedstænkning og funktionalitet og over hele verden er dansk arkitektur kendt for sin evne til at kombinere innovative og menneskeligt værdiskabende løsninger.

Dagen er for alle, både børn og voksne, så gå på opdagelse i programmet, der løbende uploades på denen side.

Sæt pris på arkitekturen!
Arkitektforeningen opfordrer kommuner til at uddele bygningspræmieringer på Arkitekturens Dag.

Læs om Arkitekturens Dag 2016

Læs om Arkitekturens Dag 2015