Arkitekturens Dag

Den første mandag i oktober sætter Arkitektforeningen særlig fokus på arkitekturen.

På denne dag viser vi omverdenen, hvad arkitekter laver, hvad arkitekternes kompetencer kan bruges til, og hvad arkitektur handler om.

Arkitekturens Dag er er en årligt tilbagevendende begivenhed. Kommuner, kulturinstitutioner, foreninger og tegnestuer inviterer hvert år hele Danmark til at se, mærke og tale om arkitekturen.

Det er en årlig festdag dedikeret til at sætte fokus på arkitekturens mangfoldighed. Rundt om i landet har man mulighed for at få indblik i spændende byudviklingsprojekter, komme helt tæt på smuk arkitektur og blive klogere på arkitekturens betydning for samfundet og vores liv.

Alle kan bidrage med en begivenhed på programmet til Arkitekturens Dag. Det kan fx være i form af åben tegnestue eller virksomhed, præsentation af projekt, udstilling, byvandring, foredrag, filmvisning – eller noget helt andet. Det eneste krav er, at det har fokus på vores omgivelser; bygninger, pladser, torve, gader, stier – og alle rummene imellem.

Alle arrangører af events på Arkitekturens Dag får omtale på arkitektforeningen.dk og i det landsdækkende pressemateriale vedrørende dagen.

Sæt pris på arkitekturen!
Arkitektforeningen opfordrer desuden kommuner til at uddele bygningspræmieringer på Arkitekturens Dag.

Læs om Arkitekturens Dag 2018

Læs om Arkitekturens Dag 2017