Undervisning og workshops

Er I bygherrer for første gang? Eller vil I gerne klæde jeres organisation på til selv at gennemføre arkitektkonkurrencer? Vi tilbyder inspirationsoplæg og undervisning om udbudsformer og arkitektkonkurrencer for bygherrer og rådgivere, der selv ønsker at gennemføre konkurrencer.

Vi skræddersyr inspirationsoplæg og undervisning til jeres behov. I udgangspunktet er oplæg tiltænkt bygherrer og rådgivere, der selv ønsker at gennemføre konkurrencer. Men oplæg kan også vinkles, så det handler bredere om værdiskabelse i det byggede miljø. For eksempel som optakt til udarbejdelse af en arkitekturpolitik.

Tre eksempler på temaer for oplæg og undervisningsforløb

- Konkurrencer – det uventede geniale eller spild af penge?

Hvad kan konkurrencer, hvornår skaber de værdi, og hvordan kan man bruge dem? Argumenter for og imod arkitektkonkurrencer og gennemgang af metoder, genveje og faldgruber i arkitektkonkurrencer.

- Konkurrenceformer – hvilken model skal vi bruge?

Introduktion til forskellige konkurrenceformers fordele og ulemper. Eksempler på hvordan forskellige konkurrenceformer har givet vidt forskellige processer og resultater.

- Arkitekturpolitik - hvorfor, for hvem og hvordan?

Hvad kan en arkitekturpolitik? Hvordan udarbejder man en arkitekturpolitik, og hvordan bruges den i praksis? Introduktion til arkitekturpolitik som et politisk værktøj til at skabe værdi i det byggede miljø – med eksempler fra hele landet.

Hvad koster det?
Vi tilbyder inspirationsoplæg for bygherrer i hele landet til priser, der starter ved 5.000 kroner ex. moms. Er I interesserede i et skræddersyet undervisningsforløb i enten din bygherreorganisation eller din rådgivningsvirksomhed, så kontakt os og få et tilbud.