Udstillinger

Arkitektforeningen har udvalgt en række aktuelle udstillinger om arkitektur. Kender du til en udstilling, der bør stå på listen må du meget gerne kontakte os på mail@arkitektforeningen.dk

COMMUNICATION BEYOND WORDS

The exhibition showing the result of the collaboration work between Denmark and Japan will take place from 15th to 22nd of November. The exhibition will show you the discussion process over the 3 themes of bilateral architectural competition between 3 Japanese architects and 3 Danish architects, which took place in summer.

Udstillingen kan opleves fra 15. november til d. 22. november 2017. Sted: Akademisk Arkitektforening, Åbenrå 34, 1124, København K

RAMT AF BYEN
DACc sidste, store udstilling inden flytningen til BLOX bygningen i 2018. Udstillingen viser fotografier fra de byer og byrum, der omgiver os.Fotografierne er taget af både anerkendte, professionelle fotografer og nogle udvalgte af byens mange amatørfotografer, og er valgt netop fordi de ikke som traditionelle arkitekturfotografier er tomme for mennesker, men derimod stiller skarpt på samspillet mellem det byggede og byens liv.

Udstillingen kan ses frem til 28. februar 2018 hos DAC, Strandgade 27B, 1401 K

7 SHADES OF WOOD

7 Shades of Wood er en udstilling der viser resultatet af et studie i forskellige træsorters særlige kvaliteter. Arkitekt Helena Westerberg har tegnet og bygget syv møbler af syv forskellige slags træ. I stedet for at udgå fra en idé om en form og en funktion, har hun taget udgangspunkt i træets unikke egenskaber og ladet sig inspirere af de forskellige træsorternes særlige udstråling og personlighed.

Udstillingen kan opleves fra 3. november til d. 24. november 2017. Sted: Leth & Gori, Absalonsgade 21B, København V

CIRKULÆR ØKONOMI I ARKITEKTUR OG DESIGN
På udstillingen kan man fx se, hvordan man ved hjælp af ny robotteknologi kan få planter til at gro bæredygtige arkitektoniske strukturer frem - og på længere sigt måske endda hele bygninger. Man kan også fordybe sig i alternative og fleksible byggekomponenter, blive klogere på, hvordan man kan udnytte umiddelbart ubrugeligt affald til isoleringsmateriale og opleve, hvorfor salt er et udmærket bæredygtigt materiale til emballage.

Udstillingen kan opleves fra 7. september til d. 3. december 2017. Sted: KADK, Danneskiold-Samsøes Allé 53, 1437, København K

BEING THERE

På denne udstilling med videoværker, skulpturer og installationer møder vi en række yngre internationale samtidskunstnere, der søger svar og stiller spørgsmålstegn ved vores måde at være mennesker på i en verden og i en tid, præget af stadig hastigere og stadig mere radikale forandringer.

Udstillingen kan opleves fra 10. oktober 2017 til d. 25. februar 2018. på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

SAMTIDSKUNST PÅ HOSPITALER

KØS præsenterer efterårets store, forskningsbaserede udstilling, der undersøger og debatterer samtidskunstens virkemidler og potentiale på hospitaler.

Udstillingen kan opleves fra d.
9. september 2017 – 1. april 2018 hos KØS, Nørregade 29, 4600, Køge

THE DANISH CHAIR

Med udstillingen The Danish Chair viser Designmuseum Danmark et wunderkammer af stole og fortæller historien om, hvordan dansk design blev et internationalt megabrand. Som gæst kan man få et overblik over de mange stoletyper, som tegner billedet af det 20. århundredes danske succeshistorie og det eksporteventyr, som vi kalder Danish Modern.

Udstillingen kan opleves fra 9. december 2016  Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Dansk Design Nu

Designmuseum Danmark præsenterer på et 350 m2 stort udstillingsareal et rigt, men samtidig selektivt udvalg af dansk design inden for hele spektret: møbler til hjemmet og arbejdet, produktdesign til kroppen og boligen og grafisk design – fra gadeskiltet til øletiketten.

Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Udstillingen er permanent og kan ses fra den 11. marts 2016.

Se også udstillingskalender hos:

Utzon Center

Designmuseum Danmark

Brandts Klædefabrik

Kunstforeningen Gl Strand

Nikolaj Kunsthal

Statens Museum for Kunst

AROS

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

Arkitektskolen Aarhus

Kunsthal Charlottenborg