Udstillinger

Arkitektforeningen har udvalgt en række aktuelle udstillinger om arkitektur. Kender du til en udstilling, der bør stå på listen må du meget gerne kontakte os på mail@arkitektforeningen.dk

PAVILLON MAA 2017

Konkurrencen om en midlertidig pavillon til Kongens Have i København er afgjort. Stockholmske Krupinski/Krupinska Arkitekter i samarbejde med Per Olsen, arkitekt MAA løb med førstepladsen for deres forslag Allépavillonen. Projektet blev udvalgt som vinder blandt i alt 64 konkurrenceforslag, som nu alle kan ses i Arkitektforeningens foyer.

Udstillingen kan opleves fra 5. maj til d. 29. september 2017. Tid og sted: Åbenrå 34, København K, mandag- torsdag kl. 9-16 og fredag kl. 9-15.

MARINA ABRAMOVIĆ - THE CLEANER

Few artists in the world today evoke such strong emotions and reactions as the pioneer of body and performance art Marina Abramović. This summer Louisiana presents the first major retrospective presentation of Abramović's work in Europe.

Udstillingen kan opleves fra d. 17. juni til d. 22. oktober på Louisiana, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

ACADEMY OF TAL R

Livets og kunstens veje og vildveje. Ældre og nye værker. Og en stor installation skabt specielt til denne sommerudstilling på Louisiana, hvor vi føres hele vejen rundt om den Tal R (f. 1967), der nu står midt i livet og en international karriere.

Udstillingen kan opleves fra d. 20. maj til d. 10. september på Louisiana
, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk

MALENE LANDGREEN. ARTISTIC REALITY

I foråret 2017 præsenterer billedkunstner Malene Landgreen en omfattende soloudstilling i Kunstforeningen GL STRAND. Det maleriske rum er omdrejningspunktet for denne store solopræsentation og her udforsker hun, hvordan det udvidede maleri kan forandre arkitektoniske rum og skabe såvel voluminøse som poetiske oplevelser. Publikum inviteres til at sanse og opleve de stedsspecifikke værker, der går i tæt dialog med beskueren og den klassiske arkitektur. Som medlem af Arkitektforeningen kan du få entré for to personer for 1 persons pris (ved køb af en normal entrébillet) og købe udstillingskataloget til halv pris.

Udstillingen kan opleves fra d. 25. marts til d. 28. maj hos
Kunstforeningen GL STRAND, Gl. Strand 48, 1202 København

A KASSEN - INSTANT SCULPTURE

Kunstnergruppen A Kassen skaber en stedsspecifik bronzeskulptur til KØS Museum for kunst i det offentlige rum og Køge. Udstillingen ”Instant Sculpture” giver et indblik i tilblivelsesprocessen bag skulpturen, som skal opsættes på KØS’ forplads i juni 2017.

Udstillingen kan opleves fra d. 4. marts til d. 20. august hos KØS, N
ørregade 29, 4600, Køge

THE DANISH CHAIR

Med udstillingen The Danish Chair viser Designmuseum Danmark et wunderkammer af stole og fortæller historien om, hvordan dansk design blev et internationalt megabrand. Som gæst kan man få et overblik over de mange stoletyper, som tegner billedet af det 20. århundredes danske succeshistorie og det eksporteventyr, som vi kalder Danish Modern.

Udstillingen kan opleves fra 9. december 2016  Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

WILLIAM KENTRIDGE - THICK TIME

Forårets store udstilling på Louisiana præsenterer den markante sydafrikanske kunstner William Kentridge (f. 1955) – kendt verden over for sine tegninger, film, skulpturer, performances, opera- og teaterproduktioner. Udstillingen fokuserer på en række af kunstnerens sene værker fra perioden 2003-2016, der i deres anatomi markerer et nybrud i Kentridges oeuvre. En livslang begejstring for teater, opera, litteratur, film og musik er over de sidste 15 år kulmineret i en række virtuose installationer, hvor de nævnte kunstarter forbindes gennem levende billeder, ord, musik og scenografi. Scenen er så at sige sat.

Udstillingen kan opleves fra 16. februar 2017 - 18. juni 2017 på Louisiana Museum of Modern Art, Gammel Strandvej 13, 3050 Humlebæk.

Dansk Design Nu

Designmuseum Danmark præsenterer på et 350 m2 stort udstillingsareal et rigt, men samtidig selektivt udvalg af dansk design inden for hele spektret: møbler til hjemmet og arbejdet, produktdesign til kroppen og boligen og grafisk design – fra gadeskiltet til øletiketten.

Designmuseum Danmark, Bredgade 68, 1260 København K

Udstillingen er permanent og kan ses fra den 11. marts 2016.

Se også udstillingskalender hos:

Utzon Center

Designmuseum Danmark

Brandts Klædefabrik

Kunstforeningen Gl Strand

Nikolaj Kunsthal

Statens Museum for Kunst

AROS

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering

Arkitektskolen Aarhus

Kunsthal Charlottenborg