Repræsentantskab

Arkitektforeningens øverste myndighed er repræsentantskabet, som består af i alt 52 medlemmer. 19 af disse sidder alene i repræsentantskabet, resten sidder i såvel repræsentantskab som i ledelsen af en af de 7 lokalafdelinger.

Repræsentantskabet har til opgave at formulere og markere foreningens fagpolitiske synspunkter og faslægger således retningslinierne for det kommende år. Repræsentantskabet vælges for to år ad gangen.

For perioden 2017-2019 er der 19 medlemmer af repræsentantskabet, som ikke samtidig er medlem af en lokalledelse:
Ali Arvanaghi, Anders Dragheim, Andreas Lykke-Olesen, Anne Beim, Arne Nyholm Post, Bente Melgaard, Camilla Richter-Friis van Deurs, Claus Bech-Danielsen, Dan Ljungar, Eva Møller Sørensen, Graves Simonsen, Kasper Guldager Jensen, Lone Feifer, Merete Ahnfeldt-Mollerup, Natalie Mossin, Peter Thorsen, Rikke Lequick Larsen, Sara Asmussen, Søren Rasmussen.

Medlemmer af lokalledelsen København:
Marco Berenthz (leder), Astrid Mody, Heidi Jacobsgaard Schøbel, Ida Sofia Carolin Bergström, Isabella Caterina Kleivan, Julian Heick, Kirsten M. Birk Hansen, Thomas Ringhof og Even Brænne Olstad (suppl.).

Medlemmer af lokalledelsen Østjylland:
Trine Lybech Madsen (leder), André Esbersen (stedfortrædende leder), Jeanette Amby, Jens Lunddahl Bager, Rie Øhlenschlæger, Sarah Maria Thorup, Jesper Laursen (suppl.) og Trine Munk Hartwig (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Østifterne:
Claus Boelsmand (leder), Anders Hulgaard, Charlotte Tølbøl Henckel, Ebbe Melgaard, Mette Prip Bonne, Rikke Cora Larsen, Kirsten Sander (suppl.) og Torben Wissing (suppl.)

Medlemmer af lokalledelsen Vestjylland
Tyge Dahl (leder), Carsten Maegaard, Dorte Gad, Therese Agerkilde, Birgitte Eybye (suppl.), Michelle Salanson (suppl).

Medlemmer af lokalledelsen Nordjylland
Johanne Lundager (leder), Bodil Henningsen, Helle Lassen, Rie Malling, Hanne Egebjerg (suppl.) og Niels Hurup (suppl.).

Medlemmer af lokalledelsen Bornholm
Birgit Stoltz Andersen (leder), Gugga Zakariasdottir (rep.), Mikkel Thomas Christensen, Niels-Holger Larsen, Sofie Lamberg og Troels Søe.

Medlemmer af lokalledelsen Sydjylland
Signe Rosenfeldt (leder), Mette Holm Pedersen, Georg Unna, Kim Holst, Mie Søgaard Rasmussen (suppl.) og Torben Engsig Svan Sørensen (suppl.).

Som studenterrepræsentanter i København:
Luna Dyre og Mads Kjær.

Som studenterrepræsentanter i Århus:
Jonathan Rützou og Nanna Østergaard Christensen.

Foto: Repræsentantskabsmøde maj 2017. Fotograf Michael With