7 arkitektvirksomheder modtager legat fra Dreyers Fond

Syv nystartede arkitektvirksomheder har modtaget hver sit legat fra Dreyers Fond som hjælp til at styrke virksomhedernes forretningspotentiale.

Legaterne består af workshops og mentorforløb med fremtrædende arkitekter.

Efter en ansøgningsrunde har Dreyers Fond for tredje gang uddelt legater til nyere arkitektvirksomheder.
Modtagerne er: ETN Arkitekter, Tegnestuen LOKAL, Arcgency, Studio Fountainhead, MATTERS, Leth&Gori og ALL.

Workshops
Arkitektvirksomhederne modtager hver et forløb, der består af 7 X 3 timers workshops inden for emnerne jura, økonomi og ledelse. Workshoplederne er alle toneangivende og markante personer inden for deres respektive fagområder, som for eksempel professorerne Jan Mouritsen og Flemming Poulfelt fra CBS og advokaterne Jette H. Ronøe og Jens Jordahn fra Aumento Advokatfirma.

Mentorer
Hver legatmodtager får desuden tilknyttet en mentor, som typisk er indehaver eller direktør for en fremtrædende arkitektvirksomhed. Denne gang er det Anders Holst Jensen, JJW, Johnny Svendborg, Svendborg Architects, Mette Tony, Praksis Arkitekter, Vibeke Lydolph, CCO, Louis Becker, Henning Larsen Architects, Dorte Mandrup, Dorte Mandrup Arkitekter og Mette Skjold, SLA, som alle har sagt ja til at stille deres viden og erfaring til rådighed i et mentorforløb.

Legatmodtagere, mentorer og undervisere mødes første gang den 30. marts i Arkitektforeningen, Åbenrå 24.

Yderligere information:
Dreyers Fond http://dreyersfond.dk/

Arkitekt MAA Mathilde Petri, Dreyers Fond, E: mp@mathildepetri.dk. T: 6064 6030

Vicedirektør Annette Blegvad, Akademisk Arkitektforening. E: ab@arkitektforeningen. T: 30859011