Akademisk Arkitektforening søger ny direktør

Brænder du for at fremme arkitektonisk kvalitet i bygninger, planlægning og udformning af vores omgivelser, og kan du kombinere det driftssikre med det udviklingsorienterede? – Så er du måske vores nye direktør.

Direktøren i Akademisk Arkitektforening skal stå i spidsen for en politisk styret organisation, hvor medlemmerne brænder for deres fag. Med den stigende offentlige interesse for arkitekturens potentiale og indflydelse på mennesker og miljø følger høj eksponering i medierne og opmærksomhed fra politisk hold. Derfor skal direktøren udbygge Arkitektforeningens position som en synlig og naturlig samarbejdspartner for de rammeskabende aktører, organisationer, ministerier, offentlige råd og institutioner, fonde, arkitektskoler m.fl.

Vi forventer, at ansøgeren ud over relevant akademisk uddannelse har:

• Indsigt i arkitektfaget, herunder udvikling af de fysiske rammer i samfundet
  • Kendskab til og forståelse for de politiske processer omkring planlægning og udformning af vores omgivelser, herunder gerne et stort netværk
  • Overblikket til at stille skarpt på foreningens økonomi
  • Erfaring med strategiarbejde og at gennemføre forandringsprocesser
  • Ledererfaring – personaleledelse og gerne ledelse af organisationer, hvor både politik og marked sætter rammerne.

Som ansat leder i en interesseorganisation skal direktøren endvidere formå at formidle et konstruktivt samarbejde med bestyrelsen, medarbejderne, de frivillige i lokalforeningerne, samt alle de aktører i og uden for foreningen, som skaber værdi og sætter rammer for arkitekters virke. Mange resultater skal skabes gennem relationer og mennesker, som direktøren ikke formelt har ledelsesbeføjelser overfor. Med respekt for foreningsånden er det et afgørende succesparameter, at direktøren kan bidrage til en medlemsforankret strategisk udvikling af foreningen, og i forlængelse heraf med tydelig retning at kunne kommunikere klart både internt og eksternt.

Læs den uddybende stillings- og personprofil HER

For yderligere oplysninger kontakt bestyrelsesformand Natalie Mossin, tlf. 2512 5233 eller partner Jørgen Ulrik Jensen, Pluss Leadership, tlf. 4059 2355.

Tiltrædelse
1. april 2018 eller snarest muligt.

Arbejdssted
Åbenrå 34