Arkitektforeningen bag debatarrangementer på Building Green Aarhus 2017

Aarhus var ved udgangen af marts 2017 værtsby for landets største messe for bæredygtigt byggeri, Building Green. Messen blev afviklet på Centralværkstedet med 62 udstillere, et omfattende og aktuelt konferenceprogram med keynotes fra ind- og udland samt mange større debatter og cases. Udover programmet på scenerne bød Building Green, Aarhus på “Building Innovation” – det store innovationsområde hvor nye ideer pitches. Netværksmuligheden “Green Connection” fulgte også med til Aarhus. Hele programmet blev offentliggjort på Building Green Århus hjemmeside.

Arkitektforeningen var medvært ved to debatarrangementer, der fandt sted under Building Green. Fra Central Stage blev messen åbnet med en debat om byggeriets grønne eksportpotentialer, der var udviklet i et samarbejde med Danske Arkitektvirksomheder. Senere samme eftermiddag var Arkitektforeningen vært ved en debat, der satte fokus på cirkulær økonomi i byggeriet med Arkitektforeningens formand, Natalie Mossin som moderator.

Arkitektforeningen samlede en liste med anbefalinger til arrangementer under Building Green i Aarhus her.

Building Green i Aarhus fandt sted den 29. - 30. marts 2017. Se det samlede program på http://www.buildinggreen-aarhus.dk