Sådan fordelte stemmerne sig til valget

Tætte kapløb og suveræne topscorere. Her kan du se, hvordan stemmerne fordelte sig i det elektroniske valg til repræsentantskab og lokalledelsen i København.

Det elektroniske valg til ”De 19” i Repræsentantskabet samt lokalledelsen København (der var fredsvalg i Østjylland) blev gennemført med 28,7 procent af de mulige stemmer. Det er den højeste stemmeprocent nogensinde. Og selvom det måske ikke umiddelbart lyder af meget, når man sammenligner med f.eks. et Folketingsvalg, så er det alligevel langt højere end tilsvarende valg i andre sammenlignelige organisationer.

For at øge interessen for valget og skabe større gennemsigtighed omkring foreningsdemokratiet offentliggør Arkitektforeningen som noget nyt, hvordan stemmerne har fordelt sig mellem kandidaterne. Formand Johnny Svendborg blev topscorer med 615 stemmer – tæt forfulgt af Anne Beim fra KADK, som trak hele 515 stemmer. Der var hård kamp om den 19. og sidste plads til de landsdækkende mandater, hvor Holger Bisgaard kommer ind med 260 stemmer; én stemme mere end FAOD’s formand Peter Toftsøe, der dermed ikke kommer med i denne omgang.

Klik her for at se hele listen.

Deloitte har foretaget kontrol af valget, se revisorerklæringen her.

Anden del af valget
Nu kommer valgene på årsmøderne i Nordjylland, Sydjylland, Vestjylland. Østifterne og Bornholm, før sammensætningen af det nye repræsentantskab kendes. Vi håber også her på stor valgdeltagelse – se datoer for årsmøderne her

Husk du kan stadig være med til at sikre fagligheden i nedenstående lokalafdelinger – meld dit kandidatur til lokalledelsen inden årsmødet.

Sydjylland 11. marts.

Vestjylland 12. marts.