Byggeri'20: Byggeriets Klima­priser - UDSKUDT

Klima og miljø har aldrig stået højere på dagsordenen, og det afspejles i mængden af innovation og antallet af nominerede til Byggeriets Klima-, Energi-, Miljø- og Arbejdsmiljøpris, der uddeles den 11. marts forbindelse med BYGGERI’20 i MESSE C, Fredericia.

Tidspunkt:

10.03.2020-13.03.2020

Sted:

MESSE C, Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia

Arrangeret af:

Brancheforeningen Danske Byggecentre

BYGGERI’20 udskydes på grund af coronavirus.

Læs mere her.

Arkitektforeningen er repræsentant i nomineringskomitéen for Byggeriets Klimapriser, som i år har indstillet 19 virksomheder med i alt 21 forskellige strategier, løsninger og produkter til de fire priser.

“Byggeriets Klimapriser er en hyldest til de virksomheder, der går forrest inden for grøn innovation. Vi er glade for at være en del af nomineringskomitéens arbejde med at nominere og hædre de virksomheder i byggeriet, der tænker grønt og satser benhårdt på bæredygtighed og innovative byggematerialer. Vi håber, det kan inspirere hele byggebranchen og bane vejen for et endnu grønnere byggeri,” lyder det fra Arkitektforeningen.

Byggeriets Klimapriser er stiftet af Brancheforeningen Danske Byggecentre i 2010 for at fremme udviklingen af byggevarer med bedre energi- og miljømæssige egenskaber og den grønne omstilling – til gavn for hele byggebranchen.

Byggeriets Klimapriser overrækkes den 11. marts i MESSE C af arkitekt Martha Lewis, Head of Materials ved Henning Larsen Architects.