Udstilling: EUmies Award 2022

Maltfabrikken er vært for den internationale vandreudstilling European Union Prize for Contemporary Architecture – Mies van der Rohe Awards 2022, designet og tilrettelagt af Fundació Mies van der Rohe i anledningen af prisuddelingen. Udstillingen kan ses frem til 09.06.2023.

Ebeltoft-Mies-Award-Exhibition©Jordi-Garcia

Foto: Jordi Garcia/EUmies Awards

Tidspunkt:

15.05.-09.06.2023.

Sted:

Maltfabrikken, Maltvej 4-12, 8400 Ebeltoft

Arrangeret af:

Mies van der Rohe Awards, Maltfabrikken

Udstillingen præsenterer vinderen, finalisterne og de 40 shortlistede kandidater til den europæiske arkitekturpris – herunder Maltfabrikken.

Ivan Blasi, kurator for EUmies Award:

”EUmies Award er til for at skabe opmærksomhed om hvad arkitektur er, hvad det gør, og hvad det kan i kraft af bygningsværker og i de kritiske diskussioner, vi har i vores hverdagsliv. Udstillingen giver en unik mulighed for at se 40 fantastiske europæiske bygninger og offentlige pladser, som er præsenteret i ét af disse udvalgte bygningsværker, og for at tale om, hvad de kan lære os.”

Udstillingen, som tidligere har været vist i blandt andet Wien, London og Singapore, præsenteres på Maltfabrikken med støtte fra den filantropiske forening Realdania.

Udstillingen kan ses alle dage kl. 06-23 (få adgang uden for Maltfabrikkens bemandede åbningstid ved at scanne dit sundhedskort ved indgangen).

Se også det imponerende program for events i forbindelse med udstillingen.