Genius

Arkitektforeningens æresbevisning Genius tildeles personer, der i særlig grad har bidraget til foreningens formål om at styrke kvaliteten i planlægningen og udformningen af vores omgivelser og agere ud fra et helhedssyn, som fremmer arkitektonisk kvalitet.

Seneste modtager af Genius er Mathilde Petri, arkitekt MAA og tidligere bestyrelsesmedlem i Dreyers Fond. Mathilde Petri har blandt andet banet vejen for Projekt START, der skal hjælpe vækstlagstegnestuer med at få fodfæste på markedet. Foto: Maritime Architecture Studio

Genius

Arkitektforeningens æresbevisning Genius tildeles personer, der i særlig grad har bidraget til foreningens formål om at fremme kvaliteten i planlægningen og udformningen af vores omgivelser og agere ud fra et helhedssyn til fremme af arkitektonisk kvalitet.

Seneste modtager er Mathilde Petri, arkitekt MAA og tidligere bestyrelsesmedlem i Dreyers Fond, i februar 2023. Mathilde Petri modtog Genius for sin store integritet, indsigt i faget og stilsikre, strategiske tilgang. Og for at have banet vejen for en lang række projekter, der ikke alene skaber værdi i dag, men også vil have betydning for fremtiden.

Modtagere af Genius

2023

Mathilde Petri, arkitekt MAA og tidligere bestyrelsesmedlem i Dreyers Fond, i februar 2023. Mathilde Petri modtog Genius for sin store integritet, indsigt i faget og stilsikre, strategiske tilgang. Og for at have banet vejen for en lang række projekter, der både har betydning for nutiden og for fremtiden.

Helle Lassen

Mogens Lykketoft