FAQ – Arkitekturens Dag

Overvejer du at blive arrangør for et arrangement til Arkitekturens Dag? Husk, at du altid er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Se også, hvad andre har spurgt om nedenfor.

I Aarhus har kommunen valgt at udvide Arkitekturens Dag til en hel uge, sidste år med mere end 40 arrangementer. Foto: Kim Frost og Aarhus Kommune

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent

kb@arkitektforeningen.dk

Spørgsmål: Hvem kan bidrage med et arrangement?

Svar: Alle kan bidrage med et arrangement så længe fokus er på de fysiske omgivelser – områder, bygninger, pladser, torve, gader, stier og alle rummene imellem. Typiske arrangører er kommuner, museer/kulturinstitutioner, foreninger, tegnestuer/virksomheder, udviklingsselskaber, uddannelsesinstitutioner m.fl.

Spørgsmål: Hvad kan et arrangement være?

Svar: Arrangementer kan spænde vidt, og de kan være store eller små. Fra debatter og samtalesaloner, til by- og naturvandringer, bygningspræmieringer, udstillinger, koncerter, bevægelse, åbent hus, fælles cykelture, skattejagt, foredrag, dans, fællesspisning eller noget helt andet.

Spørgsmål: Hvornår plejer arrangementer at finde sted?

Svar: Arrangementer finder sted både på Arkitekturens Dag, som i år er mandag den 2. oktober, i weekenden før og i dagene efter. Det er helt op til den enkelte arrangør at beslutte. På selve Arkitekturens Dag vil man både kunne finde morgen-, eftermiddags- og aftenarrangementer rundt omkring i landet.

Spørgsmål: Hvad koster det at være med?

Svar: Det koster ikke noget at være med som arrangør. Men man står selv for at planlægge og afholde alle udgifter i forbindelse med arrangementet.

Spørgsmål: Kan vi tage entré?

Svar: Ja, det er helt op til den enkelte arrangør at beslutte, om der skal tages entré.

Spørgsmål: Reklamerer I for programmet – og dermed også vores arrangement – på jeres hjemmeside og SoMe-kanaler?

Svar: Ja, alle arrangementer kommer i den samlede kalender for Arkitekturens Dag og indgår som del af den samlede markedsføringsindsats. Det er dog vigtigt, at man som arrangør kommunikerer sit arrangement – på de sociale medier og via andre kanaler, som når ud til arrangementets målgruppe.

Spørgsmål: Hvad skal vi sende for at komme med i programmet?

Svar: En kort tekst, information om tilmelding og praktik samt et godt billede i mindst 1920 px x 1080 px.

Spørgsmål: Hvornår skal man senest byde ind som arrangør til Arkitekturens Dag?

Svar: Man kan byde ind helt frem til ugen før Arkitekturens Dag og stadig nå at komme med i den samlede kalender. Vi hører dog gerne fra interesserede arrangører så tidligt som muligt, så vi har mulighed for at tænke jer med ind i vores samlede markedsføringsindsats og presseindsats for dagen.

Katrine Østergaard Bang

Planfaglig konsulent